Jak sformułować idealne ogłoszenie o pracę?

Państwa ogłoszenia o pracę są teraz widoczne w Google for Jobs, ale nie otrzymują Państwo oczekiwanego odzewu? Może to być prawdopodobnie spowodowane tym, że w Państwa ogłoszeniach o pracę brakuje ważnych informacji lub są one źle zapakowane.

W poniższym artykule znajdą Państwo zatem pomoc, jak napisać najlepsze ogłoszenie o pracę i jakie informacje są szczególnie ważne dla osób poszukujących pracy. Napisaliśmy również przykład dla optymalnego ogłoszenia o pracę.

Przy pisaniu ogłoszenia opracę najważniejsze jest, aby z jednej strony szczegółowo, a z drugiej możliwie zwięźle przedstawić informacje.

Jeżeli w opisie znajduje się tylko kilka kluczowych punktów, wnioskodawca nie otrzyma wystarczającej ilości informacji, a jeżeli jest on zbyt długi, często wydaje się mylący i nieprzejrzysty.

Oczywiście można temu zapobiec przy pomocy odpowiedniego know-how.

7 ważnych czynników dla struktury ogłoszenia o pracę

  • Odpowiednia nazwa stanowiska pracy

  • Interesujące wprowadzenie

  • Informacje o pracodawcy

  • Konkretny opis stanowiska i profil wymagań

  • Korzyści dla wnioskodawcy

  • Czerwona nić

  • Wniosek

1. właściwa nazwa stanowiska pracy

Pierwszą rzeczą, którą powinni Państwo wziąć pod uwagę przy formułowaniu idealnego ogłoszenia o pracę, jest prawidłowa i jasna nazwa stanowiska. To powinien być nagłówek reklamy. Podczas czytania nazwy stanowiska nie powinno być żadnych niejasności i powinna być bezpośrednia odpowiedź na pytanie: "O jaką pracę chodzi?".

2. interesujące wprowadzenie

Równie ważne przy formułowaniu dobrego ogłoszenia o pracę jest powitanie i wstęp. Już pierwszy wiersz powinien przykuć uwagę czytelnika. Można to osiągnąć poprzez bezpośrednie zwrócenie się do kandydata, atrakcyjny wgląd w firmę lub już na wstępie przedstawienie korzyści dla pracownika.

W ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo, że uwaga zostanie zachowana i oferta będzie kontynuowana.

3. informacje o pracodawcy

Po wstępie powinna nastąpić krótka charakterystyka firmy. Może to obejmować takie informacje jak:

  • Wielkość przedsiębiorstwa

  • Jaki produkt lub usługa jest dostarczana

  • Informacje o kulturze i organizacji przedsiębiorstwa

  • USP (Unique Selling Point)

Ogłoszenia o pracę nie tylko dostarczają informacji dla pracowników, ale są również dobrą platformą marketingową dla firm. Im bardziej opisowo i sumiennie sformułowane jest ogłoszenie o pracę, tym bardziej atrakcyjny i wartościowy wydaje się pracodawca.

4 Konkretny opis stanowiska i profil wymagań

Nawet jeśli opis stanowiska jest taki sam, wiele firm różni się profilem wymagań wobec pracownika. Dlatego ważne jest, aby w ogłoszeniu zawrzeć konkretny opis stanowiska pracy i pokazać kandydatowi, jakich konkretnych wymagań się od niego oczekuje. Do każdej wymaganej umiejętności powinno być również małe uzasadnienie, aby uniknąć bezsensownych lub bardzo ogólnych umiejętności, jak np. punktualność. Oprócz twardych umiejętności, w ogłoszeniu powinny być również uwzględnione miękkie umiejętności, na które firma kładzie duży nacisk. W międzyczasie każde przedsiębiorstwo rozwinęło swoją własną kulturę i powinno to również w sposób przejrzysty zakomunikować na zewnątrz. Służy to z jednej strony kandydatowi, który ma szansę przekonać się, czy może identyfikować się z firmą, a z drugiej strony firmie, ponieważ dzięki przedstawieniu wielu informacji otrzymuje ona więcej kandydatów.

5. korzyści dla pracownika

Poza tym, ogłoszenie o pracę powinno również poruszać kwestię korzyści i zalet dla pracownika. Ważne jest, aby wnioskodawca zapoznał się z tym, co oferuje mu firma, aby mógł to porównać z własnymi pomysłami.

Ważne. Należy składać tylko takie obietnice, które mogą być dotrzymane.

6. czerwona nić

Bardzo ważna jest również struktura oferty pracy. Kolejność może być dowolna, ale czerwona nić powinna być rozpoznawalna. Należy również zadbać o to, aby informacje były podsumowane w odpowiednich podtytułach, a nie wyrywkowo wymienione jedna po drugiej. Dobrym pomysłem jest podzielenie ogłoszenia na przejrzyste akapity z nagłówkami, tak aby kandydat miał jasne wyobrażenie o ofercie pracy.

7. zakończenie

Na końcu ogłoszenia o pracę należy ponownie zwrócić się bezpośrednio do kandydata, o ile jeszcze to nie nastąpiło. Pozytywne zdania końcowe, takie jak "Mamy nadzieję, że udało nam się wzbudzić w Pani/Panu entuzjazm dla naszej firmy i cieszymy się na Pani/Pana aplikację", ponownie zwiększają uwagę na końcu i pośrednio pozytywnie nawołują aplikanta do złożenia swojej aplikacji.

Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten
Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten

Aby wzmocnić to odwołanie, dobrze jest podać bezpośrednią osobę kontaktową lub zintegrować link, który prowadzi do Państwa własnej strony kariery.

Wniosek: Idealne ogłoszenie o pracę

Jak wspomniano powyżej, idealne ogłoszenie o pracę składa się z właściwych informacji i odpowiedniej struktury. Doskonałe ogłoszenie o pracę jest więc pierwszym krokiem do wzbudzenia zainteresowania kandydatów Państwa firmą.

Wiedzą już Państwo, co trzeba zrobić, aby wyglądać atrakcyjnie dla pracowników, ale nie ma Państwa jeszcze na liście Google for Jobs?

Proszę już teraz zamieścić swoje ogłoszenia o pracę z SEO for Jobs!

Autor: Zespół redakcyjny SEO for Jobs
Opublikowany na 10.11.2020
Aktualizowane na 06.08.2021
Inne artykuły ...
Czy chcą Państwo wypróbować Google for Jobs? Proszę założyć teraz bezpłatne konto.

Konsultacja bez zobowiązań

Chętnie służymy Państwu radą i pomocą, aby zamieścić Państwa ogłoszenia o pracę w Google for Jobs i w pełni wykorzystać ich potencjał.

Julia Weber
Google Jobs Expert
Proszę skorzystać z niezobowiązującej porady już teraz. Chętnie też do Państwa oddzwonimy - wystarczy napisać do nas krótką wiadomość.
Żądanie oddzwonienia
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

To zadziałało

Odezwiemy się do Państwa nie później niż na adres . Jeśli jest to pilne, można się z nami skontaktować pod adresem +49 40 228 161 329 osiągalny.

Proszę się bezpłatnie zarejestrować

Proszę założyć teraz bezpłatne konto i stworzyć swoje pierwsze ogłoszenie o pracę bez zobowiązań.

Julia Weber
Google Jobs Expert
Proszę skorzystać z niezobowiązującej konsultacji już teraz.
Proszę się bezpłatnie zarejestrować
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

Kontrola bezpłatna

Proszę sprawdzić w ciągu kilku sekund, czy Państwa ogłoszenia o pracę są gotowe dla Google for Jobs.

Gratulacje. Już teraz są Państwo doskonale przygotowani do Google for Jobs.
Sprawdź teraz
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

Wynik testu

Podgląd jest załadowany ...
Pokaż wynik
Dostępność
Dobry początek. Państwa ogłoszenie o pracę jest łatwo dostępne z czasem ładowania sek.
Dostępność
Proszę sprawdzić link , ponieważ nie jest on dostępny.
Treść czytelna
Fundament został stworzony. Treść ogłoszenia o pracę można odczytać maszynowo.
Treść czytelna
Niestety, ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy treść jest czytelna.
Gotowi na Google for Jobs
Gratulacje - dane schematu ogłoszenia o pracę są dostępne. Dzięki temu Google for Jobs może zamieścić ogłoszenie o pracę.
Gotowi na Google for Jobs
Państwa ogłoszenie o pracę nie jest jeszcze gotowe na Google for Jobs. Przygotuj się teraz
Gotowi na Google for Jobs
Ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy istnieją pasujące dane schematu.
Osoby poszukujące pracy do dyspozycji
Dobry początek. Ogłoszenia o pracę dla "" są aktywnie wyszukiwane przez zainteresowanych w Google for Jobs.
Możliwa publikacja
W dziale "" mogą Państwo publikować ogłoszenia o pracę.
Zarejestruj się teraz
Proszę teraz założyć konto i otrzymać 10% zniżki na wszystkie pakiety. W ten sposób mogą Państwo w pełni wykorzystać potencjał Google for Jobs.
' back
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.
Bezpłatny profil pracodawcy
Proszę teraz bez zobowiązań i bezpłat nie założyć swój profil pracodawcy.
Dalej ...