Instrukcja: Skonfigurować Google for Jobs

Z dnia na dzień, Google for Jobs było nagle na ustach wszystkich i podniecenie było ogromne. Wiele osób zadaje sobie pytanie: Jak moje ogłoszenia o pracę znajdą się na Google job board?

Jak samemu skonfigurować Google for Jobs i jak może Pan to sobie ułatwić, wyjaśnione jest poniżej:

Jak to działa w ogóle

Pierwszą rzeczą, którą należy zrozumieć jest to, jak działa Google for Jobs. Tutaj wyszukiwanie ofert pracy zachowuje się podobnie jak normalne wyszukiwanie Google i Google for Jobs jest praktycznie "rozszerzeniem" klasycznego wyszukiwania Google. Podobnymi rozszerzeniami są tutaj np. Google Image Search, Google Shopping, Google Flights itd. Te widżety rozszerzają normalne wyszukiwanie i są dostosowane i opracowane do specjalnych celów. Widżety te są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, gdy Google rozpozna, że odwiedzający szuka np. lotu lub nowej pracy.

Podobnie jak w przypadku wyszukiwania w sieci, nie istnieje standardowy interfejs, za pomocą którego można zamieszczać oferty pracy w Google. Nie oznacza to jednak, że nie jest możliwe publikowanie ogłoszeń o pracę bezpośrednio w Google for Jobs za pomocą interfejsu.

Jeżeli nie chcą Państwo skorzystać z usług zewnętrznego dostawcy, Google musi zindeksować Państwa ogłoszenie o pracę. W tym celu Google odwiedza w określonych odstępach czasu wszystkie strony internetowe znane wyszukiwarce i analizuje je. Aby strona internetowa została rozpoznana jako ogłoszenie o pracę i aby w ogóle mogła być indeksowana, muszą być spełnione określone wymagania techniczne.

Wymagania techniczne

Ponieważ Google samo w sobie jest ogromną maszyną, muszą być spełnione określone wymagania techniczne, aby nowe ogłoszenie o pracę zostało za takie uznane.

Podstawowym wymogiem jest, aby ogłoszenie o pracę było publicznie dostępne w sieci jako strona HTML. Ogłoszenia o pracę, które np. odsyłają do PDF lub są osadzone jako obraz, nie mogą być indeksowane bezpośrednio jako ogłoszenie o pracę. Jeśli mają Państwo swoje ogłoszenie o pracę tylko w formie PDF, to mogą Państwo Skorzystaj z naszych usług.

Kolejnym ważnym punktem jest to, że każde ogłoszenie o pracę ma swój unikalny link, przez który można je wywołać. Ważne jest również, aby ogłoszenie o pracę zostało załadowane bezpośrednio do kodu źródłowego HTML przy wywołaniu strony, a nie później np. poprzez JavaScript / AJAX. Tak jest w przypadku niektórych wtyczek do Wordpressa lub innych systemów zarządzania treścią.

W przeciwieństwie do normalnej zawartości strony internetowej, która może być odczytywana przez Google bez specjalnych środków, w przypadku ogłoszeń o pracę muszą być przechowywane tak zwane dane schema. Należy wziąć to pod uwagę, jeżeli chcą Państwo sami skonfigurować Google for Jobs. Dane Schema to specjalne znaczniki, które mogą być zapisane w kodzie źródłowym HTML i dają wyszukiwarkom semantyczne wskazówki, czego dotyczy aktualna treść. Dane schematu istotne dla ogłoszeń o pracę są typu"JobPosting". Przegląd wszystkich możliwych atrybutów można znaleźć na stronie schema.org (https://schema.org/JobPosting).

Damit Stellenanzeigen bei G4J gelistet werden, müssen Schema Daten vom Typ
Damit Stellenanzeigen bei G4J gelistet werden, müssen Schema Daten vom Typ

Dane Schema, jak już wspomniano, są wskazówkami dla (wyszukiwarek), aby rozpoznać, jakie informacje znajdują się na danej stronie. Te dane schematu nie są widoczne dla normalnych gości. O tym, czy Państwa ogłoszenie o pracę zawiera już dane schematu, mogą się Państwo dowiedzieć korzystając z naszego serwisu Kontrola bezpłatna.

Jeżeli wszystkie powyższe wymagania są spełnione, Google musi tylko znaleźć nowe ogłoszenie o pracę, aby rozpoczęło się indeksowanie. W zależności od popularności i zawartości domeny, może to zająć trochę czasu. W przypadku stron internetowych, których treści nie zmieniają się często i nie są bardzo znane, może minąć kilka tygodni, zanim Google ponownie odwiedzi stronę i rozpocznie indeksowanie. Aby Google mogło w ogóle znaleźć ogłoszenie o pracę, musi ono być powiązane przynajmniej linkiem - np. przez Menu > Kariera > Ogłoszenia o pracę.

Podsumowując, należy zwrócić uwagę na następujące punkty

  1. Każde ogłoszenie o pracę potrzebuje własnego, unikalnego adresu URL

  2. Google musi być w stanie odczytać stronę

  3. Strona musi być znana Google

  4. Dane schematu typu JobPosting muszą być zapisane na stronie i utrzymywane w możliwie pełnej formie

Problemy i pułapki

Jeśli chcą Państwo sami skonfigurować Google for Jobs, często muszą Państwo pokonać wiele przeszkód, nawet jeśli temat na początku brzmi dość prosto. Aby nie wymyślać koła na nowo i po kolei usuwać wszystkie problemy z sieci, mogą Państwo skorzystać z naszego wygodny serwis który jest specjalnie dostosowany do Google for Jobs.

Formatowanie

Google for Jobs oferuje wprawdzie niewiele możliwości formatowania, ale nie ma potrzeby całkowicie rezygnować z formatowania. Wiele ogłoszeń o pracę w Google Job Search to niesformatowane bloki tekstu bez żadnych akapitów czy struktury. Przyczyną braku formatowania jest często stosowanie wtyczek, które generują dane schema i umieszczają je na stronie internetowej, ale jednocześnie usuwają wszelkie formatowanie. Poza tym możliwe jest, że do wyświetlania na stronie internetowej używane są znaczniki CSS i HTML, które nie są wspierane przez Google.

Obecnie tylko następujące elementy są wspierane przez Google do formatowania:

  • Tagi: Paragrafy dla sekcji

    • Tagi: Niesortowane listy do wypunktowania


    • Tagi: Podziały linii dla nowej linii bez odstępów

    Inne formatowanie HTML w opisie ogłoszenia o pracę nie przeszkadza, ale jest ignorowane przez Google. Na przykład, jeżeli ogłoszenia o pracę zawierają nagłówki

    ,

    itp., ogłoszenie o pracę na pewno będzie wyglądało inaczej na stronie internetowej niż w Google Jobbox.

    Jeden adres URL na ogłoszenie.

    W zależności od tego, jak zaprogramowana jest strona internetowa i jakie oprogramowanie jest używane do publikowania ogłoszeń o pracę na stronie internetowej, może się zdarzyć, że nie każde ogłoszenie o pracę będzie miało swój własny adres URL. Tak jest np. w przypadku, gdy wszystkie ogłoszenia o pracę na stronie są wyświetlane jedno pod drugim, lub gdy ogłoszenia o pracę są ładowane dopiero później, np. przez JavaScript w tle.

    Należy zadbać o to, aby każde ogłoszenie o pracę miało swój własny adres URL. Niektóre wtyczki sugerują jedynie, aby każde ogłoszenie o pracę miało swój własny adres URL. Często można to rozpoznać po tym, że w adresie URL wstawiony jest anchor link (#) lub że adres URL nie zmienia się przy wywołaniu ogłoszenia o pracę.

    Etykietowanie przycisków

    Google for Jobs, tak jak w przypadku normalnego wyszukiwania w sieci, wyświetla pasujące wyniki i odsyła do oryginalnego źródła w celu uzyskania dalszych szczegółów. Linkowanie w portalu pracy Google odbywa się poprzez niebieskie przyciski z napisem"Apply for: …“. Oczywiście, nazwa firmy powinna być tam idealnie umieszczona. Nie jest jednak możliwe skonfigurowanie poprzez dane schematu, jaki tekst ma być tutaj wyświetlany. Odpowiedzialna jest za to złożona sztuczna inteligencja Google. Decyduje on o tym, jak przycisk powinien być optymalnie oznaczony. Niestety, wybór często nie jest tak pożądany.

    Die Beschriftung des
    Die Beschriftung des

    Logo

    Obok każdego wpisu w Google for Jobs znajduje się miejsce na logo. Jeżeli Google nie przyporządkował jeszcze logo do ogłoszenia o pracę, zobaczą Państwo kolorowy kwadrat z pierwszą literą nazwy firmy. Logo jest podobne do napisu na guziku. Również tutaj Google AI (sztuczna inteligencja) decyduje o tym, które logo zostanie wyświetlone. Istnieje możliwość podania logo w danych schematu, ale nie gwarantuje to, że logo będzie zawsze wyświetlane.

    Aktualność ogłoszenia o pracę

    Aby nowe ogłoszenie o pracę mogło zostać wyświetlone w Google for Jobs, musi zostać zaindeksowane przez Google. Zasada polega na tym, że tak zwane crawlery stale przeszukują internet w poszukiwaniu nowych lub zaktualizowanych stron. Ponieważ w Internecie jest bardzo dużo stron internetowych, może upłynąć dużo czasu, zanim wyszukiwarka Google ponownie przeszuka Państwa stronę i znajdzie nowe ogłoszenie o pracę. Dopiero po ponownym przeczesaniu strony internetowej i zaindeksowaniu ogłoszenia o pracę, może ono zostać wyświetlone również w Google for Jobs. To samo obowiązuje oczywiście w przypadku zmian w ogłoszeniu o pracę lub gdy ogłoszone stanowisko zostało już obsadzone.

    Troubleshooting

    Z wystawianiem ofert pracy na Google Job Board mogą być pewne problemy. Ten przewodnik rozwiązywania problemów krok po kroku pomoże Państwu w prawidłowym wprowadzeniu wpisu.

    Sprawdź dane strukturalne

    Podstawowym warunkiem, aby ogłoszenie o pracę zostało zaindeksowane przez Google, są dane schematu typu JobPosting bezpośrednio na stronie internetowej ogłoszenia o pracę. Google samo udostępnia narzędzia testowe do sprawdzania danych strukturalnych. Tam można albo podać link do ogłoszenia, albo skopiować kod źródłowy i sprawdzić bezpośrednio. Po zakończeniu analizy, na stronie wyników powinien pojawić się element typu "ogłoszenie o pracę" jako element rozpoznawany.

    Ergebnis des Google Test Tools für Rich Results. Eine Stellenanzeige wurde erfolgreich erkannt.
    Ergebnis des Google Test Tools für Rich Results. Eine Stellenanzeige wurde erfolgreich erkannt.

    Sprawdź indeksację poprzez Google Search Console

    Teraz ważne jest, aby dowiedzieć się, czy Google już wie o nowym lub zmienionym stanowisku. Aby to sprawdzić, Google Search Console jest właściwym miejscem do rozpoczęcia. Jeżeli Google Search Console nie jest jeszcze skonfigurowane, to zdecydowanie zaleca się to zrobić, ponieważ jest ono pomocne nie tylko do sprawdzenia statusu indeksacji, ale również dostarcza wielu innych informacji, takich jak np: Pozycjonowanie, słowa kluczowe, kliknięcia, jak również sugestie dotyczące ogólnej poprawy strony internetowej.

    Po zalogowaniu się do Google Search Console, w menu po lewej stronie mogą Państwo wybrać"Sprawdzanie adresów URL". Proszę wpisać tam link do ogłoszenia o pracę i rozpocząć sprawdzanie od "Enter".

    Jeżeli Google zna już adres URL i pomyślnie go przetworzył, to pokaże również, które elementy zostały rozpoznane. Tutaj ważne jest, że "ogłoszenia o pracy" zostały rozpoznane. Żółty wykrzyknik informuje o możliwych poprawkach. Są one wprawdzie opcjonalne, ale poprawiają ranking w Google.

    Jeżeli Google nie zna jeszcze adresu URL, wyświetli się strona podobna do poniższego zrzutu ekranu. Następnie poprzez"Żądanie indeksacji" można aktywnie rozpocząć indeksację i poinformować Google, że strona istnieje lub że się zmieniła. Po złożeniu wniosku o indeksację, trwa to chwilę - zazwyczaj nie dłużej niż godzinę, zazwyczaj znacznie szybciej. Następnie URL może zostać ponownie sprawdzony i powinien być znany Google.

    Die Google Search Console informiert, dass die URL noch nicht bekannt ist. Hier kann aktive eine Indexierung beantragt werden.
    Die Google Search Console informiert, dass die URL noch nicht bekannt ist. Hier kann aktive eine Indexierung beantragt werden.

    Korzystanie z Google Indexing API

    Za pomocą Google Search Console można sprawdzić status indeksowania, jak również zażądać indeksowania poszczególnych stron. Ta procedura jest przeznaczona przede wszystkim dla indywidualnych przypadków i debugowania.

    Wprowadzając Google Jobbox, wyszukiwarkowy gigant uznał również, że ogłoszenia o pracę różnią się od normalnych stron internetowych. Należy zadbać o to, aby ogłoszenia o pracę były aktualne, aby nie denerwować potencjalnych kandydatów. Google udostępnia do tego celu nowy interfejs: Google Indexing API.

    Poprzez ten interfejs Google może być automatycznie informowany o zmianach w ogłoszeniach o pracę. W ten sposób ogłoszenia o pracęwłączane do indeksu znacznie szybciej niż poprzez normalne indeksowanie. Przy normalnym indeksowaniu przez boty Google może minąć czasami kilka tygodni, zanim Google rozpozna zmianę. Jednak Google Indexing API może być stosowane tylko dla stron z elementami typu JobPosting lub BroadcastEvent.

    Oprócz zintegrowania Google Indexing API zaleca się również włączenie wszystkich stron z ogłoszeniami o pracę do sitemap.xml.

    Sprawdzić indeksowanie logotypów

    Wielu użytkowników zgłasza na różnych forach problemy z wyświetlaniem logo firmy w Google for Jobs. W oficjalnej dokumentacji znajduje się również osobny rozdział na temat logotypów firm w ogłoszeniach o pracę.

    Ogólnie rzecz biorąc, logo powinno być zawarte w atrybucie hiringOrganisation. Następnie za pomocą narzędzia testowego można sprawdzić, czy dane schematu mogą być również odczytywane przez Google. Następnie należy się upewnić, że Google już odnalazło stronę, co można sprawdzić poprzez Google Search Console.

    Po spełnieniu wszystkich tych warunków wstępnych, czas na cierpliwość. Sztuczna inteligencja Google musi się teraz nauczyć, że logo należy do firmy i powiązać je wewnętrznie. Może to trwać kilka dni lub tygodni.

    Dodatkowo można utworzyć profil Google My Business i umieścić tam logo firmy.

    Znajdź pracę w Google for Jobs

    Na koniec ważne jest, aby sprawdzić, jak praca wygląda w Google Jobbox. Ale nawet to czasami nie jest takie proste. Nawet jeśli Google Search Console zapewnia, że strona została zaindeksowana, nie oznacza to, że praca na pewno pojawi się w Google for Jobs.

    Aby znaleźć własne ogłoszenie o pracę w Google for Jobs, zalecamy następujący sposób postępowania:

    1. Otwórz Google dla ofert pracy

    2. Proszę wyszukać nazwę Państwa firmy + lokalizację. Na przykład: ACME GmbH Hamburg

    3. W razie potrzeby ustawić filtr lokalizacji na "Wszędzie

    4. Przejrzeć wyniki jeden po drugim

    Chodzi oczywiście nie tylko o to, aby znaleźć się pod nazwą własnej firmy, ale również pod nazwą stanowiska. Celem jest tutaj zapewnienie sobie jednej z czołowych pozycji poprzez optymalizację.

    Najczęstsze powody, dla których Państwa własne ogłoszenie o pracę nie może zostać bezpośrednio znalezione, to:

    • Lokalizacja nie jest do końca podana. Kompletna lokalizacja jest ważna, ponieważ wyniki opierają się na aktualnym położeniu.

    • Praca ta została również opublikowana na innych portalach pracy. Google to rozpoznaje i łączy ogłoszenia o pracę. Pojawia się wtedy tylko kolejny przycisk "Zastosuj do".

    • Praca nie jest jeszcze zindeksowana. W tym przypadku najlepiej jest odczekać jeden dzień, a następnie ponownie wykonać test.

    • Ta praca jest zbyt stara i nie jest już uważana przez Google za istotną.

    Wniosek

    Aby móc w sposób czysty zamieszczać ogłoszenia o pracę w Google for Jobs, niezbędna jest podstawowa wiedza techniczna i know-how. Ponadto musi istnieć możliwość przechowywania danych schematu na stronie internetowej. Nie zawsze jest to oczywiste - na przykład, jeśli używany jest zewnętrzny system zarządzania treścią lub aplikantami.

    SEO for Jobs oferuje Państwu możliwość ogłaszania ofert pracy w Google for Jobs bez konieczności dostosowywania strony internetowej i bez wiedzy technicznej. Dla firm, które korzystają z systemu zarządzania treścią lub aplikantami, Job Crawler jest właściwym rozwiązaniem dla synchronizacji portalu kariery z Google.

    Autor: Zespół redakcyjny SEO for Jobs
    Opublikowany na 19.11.2019
    Aktualizowane na 19.07.2021
    Inne artykuły ...
    Czy chcą Państwo wypróbować Google for Jobs? Proszę założyć teraz bezpłatne konto.

    Konsultacja bez zobowiązań

    Chętnie służymy Państwu radą i pomocą, aby zamieścić Państwa ogłoszenia o pracę w Google for Jobs i w pełni wykorzystać ich potencjał.

    Patrick Schmidt
    Google Jobs Expert
    Proszę skorzystać z niezobowiązującej porady już teraz. Chętnie też do Państwa oddzwonimy - wystarczy napisać do nas krótką wiadomość.
    Żądanie oddzwonienia
    Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

    To zadziałało

    Odezwiemy się do Państwa nie później niż na adres . Jeśli jest to pilne, można się z nami skontaktować pod adresem +1 (805) 3247981 osiągalny.

    Proszę się bezpłatnie zarejestrować

    Proszę założyć teraz bezpłatne konto i stworzyć swoje pierwsze ogłoszenie o pracę bez zobowiązań.

    Patrick Schmidt
    Google Jobs Expert
    Proszę skorzystać z niezobowiązującej konsultacji już teraz.
    Proszę się bezpłatnie zarejestrować
    Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

    Kontrola bezpłatna

    Proszę sprawdzić w ciągu kilku sekund, czy Państwa ogłoszenia o pracę są gotowe dla Google for Jobs.

    Gratulacje. Już teraz są Państwo doskonale przygotowani do Google for Jobs.
    Sprawdź teraz
    Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

    Wynik testu

    Podgląd jest załadowany ...
    Pokaż wynik
    Dostępność
    Dobry początek. Państwa ogłoszenie o pracę jest łatwo dostępne z czasem ładowania sek.
    Dostępność
    Proszę sprawdzić link , ponieważ nie jest on dostępny.
    Treść czytelna
    Fundament został stworzony. Treść ogłoszenia o pracę można odczytać maszynowo.
    Treść czytelna
    Niestety, ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy treść jest czytelna.
    Gotowi na Google for Jobs
    Gratulacje - dane schematu ogłoszenia o pracę są dostępne. Dzięki temu Google for Jobs może zamieścić ogłoszenie o pracę.
    Gotowi na Google for Jobs
    Państwa ogłoszenie o pracę nie jest jeszcze gotowe na Google for Jobs. Przygotuj się teraz
    Gotowi na Google for Jobs
    Ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy istnieją pasujące dane schematu.
    Osoby poszukujące pracy do dyspozycji
    Dobry początek. Ogłoszenia o pracę dla "" są aktywnie wyszukiwane przez zainteresowanych w Google for Jobs.
    Możliwa publikacja
    W dziale "" mogą Państwo publikować ogłoszenia o pracę.
    Zarejestruj się teraz
    Proszę teraz założyć konto i otrzymać 10% zniżki na wszystkie pakiety. W ten sposób mogą Państwo w pełni wykorzystać potencjał Google for Jobs.
    ' back
    Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.
    Bezpłatny profil pracodawcy
    Proszę teraz bez zobowiązań i bezpłat nie założyć swój profil pracodawcy.
    Dalej ...