7 wskazówek, jak zoptymalizować Państwa ogłoszenie o pracę w Google for Jobs

Państwa ogłoszenia o pracę są już w Google for Jobs? Gratulacje, już pokonali Państwo pierwszą przeszkodę.

Jednak to dopiero początek. Podobnie jak w przypadku optymalizacji dla zwykłego wyszukiwania w Google, jest wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, aby Państwa ogłoszenie o pracę zostało znalezione optymalnie i znalazło się na czołowych miejscach. Zoptymalizujcie Państwo swoje ogłoszenie o pracę za pomocą następujących wskazówek.

Jeśli Państwa ogłoszenia o pracę nie są jeszcze umieszczone na liście, zamieść swoje pierwsze ogłoszenie o pracę już teraz.

1. brak eksperymentów z nazwą stanowiska

Nazwa stanowiska jest punktem wejścia do Państwa ogłoszenia o pracę. Jeżeli znają już Państwo trochę optymalizację Google, wiedzą Państwo, jak ważny jest główny nagłówek dla treści. Podobnie jest z ogłoszeniami o pracę w Google for Jobs. Tytuł ogłoszenia o pracę jest najważniejszym kryterium przy wyszukiwaniu.

Dobrym pomysłem jest tytułowanie stanowisk pracy w branżowym żargonie. Proszę sobie wyobrazić, czego szukałby potencjalny kandydat. Tak więc jest całkowicie uzasadnione, aby zatytułować tę pracę "MFA Dental Office", nawet jeśli nie każdy wie, co to jest MFA. Proszę się jednak upewnić, że grupa ludzi, dla których reklama jest istotna, wie, o czym ona jest. Podobnie, przy formułowaniu nazwy stanowiska należy wziąć pod uwagę kilka innych ważnych czynników. Na przykład długość tytułu i sposób postępowania z neutralnym oznaczeniem płci. Sensowniej jest nie podawać neutralności płci bezpośrednio w nazwie stanowiska, ponieważ Google nie weźmie tego pod uwagę przy ustalaniu rankingu Państwa ogłoszenia. Oczywiście jest niesłychanie ważne, aby w ogłoszeniu o pracę odnieść się do równości wszystkich płci, ale powinno się to zrobić raczej na początku opisu. Na przykład, może Pan dodać skrót m/f/d, gdy nazwa stanowiska zostanie ponownie wymieniona, aby podkreślić neutralność płci.

Tutaj wymieniliśmy kilka przykładów, czego powinni Państwo unikać w tytułach swoich ogłoszeń o pracę:

1. POSZUKIWANY! MFA (m/k/d) w świetnej i przyjaznej rodzinie praktyce stomatologicznej

2. MFA dla gabinetu stomatologicznego w Wedel koło Hamburga

3. MFA dla praktyki stomatologicznej z wynagrodzeniem 50.000€.

Optymalnym sformułowaniem dla tej pracy byłoby po prostu krótkie i słodkie: MFA Zahnarztpraxis. To służy tylko temu, aby Państwa praca mogła być dobrze znaleziona przez Google i w ten sposób ukazała się wielu kandydatom. Wszystkie inne informacje mogą być następnie szczegółowo przedstawione w opisie.

W przypadku klasycznych portali pracy, takich jak Xing czy Stepstone, ludzie często próbują zdobyć punkty poprzez kreatywność i w ten sposób wyróżnić się na tle konkurencji. Jeżeli jest Pan właścicielem kawiarni i ciągle potrzebuje Pan wzmocnienia przy ladzie, proszę opisać pracę raczej słowami "Barista" zamiast "Miłośnik kawy".

W Google for Jobs mechanizmy rankingowe działają jednak inaczej niż w indeed i co. Tam z reguły można kupić pozycjonowanie ofert pracy. W Google muszą Państwo na to (jeszcze) zapracować poprzez dobrą treść. Dlatego zaleca się, aby w nazwie stanowiska używać konkretnej nazwy stanowiska, aby ogłoszenie mogło być łatwo znalezione przez Google.

Tytuł powinien mieć długość 35-50 znaków.

✓ Proszę nie uwzględniać neutralności płci w tytule.

✓ Więcej wskazówek, jak najlepiej sformułować swoją nazwę stanowiska pracy, znajdą Państwo w naszym narzędziu

2. myśleć regionalnie

Być może zauważyli już Państwo, że Google preferuje oferty pracy w Państwa okolicy. Na przykład, jeżeli wyszukają Państwo w Google "project management job", zobaczą Państwo przede wszystkim oferty pracy w pobliżu Państwa miejsca zamieszkania. Google rozpoznaje, skąd osoby poszukujące pracy rozpoczynają swoje poszukiwania. Potencjalnym kandydatom z Hamburga będą pokazywane inne oferty pracy niż osobom poszukującym pracy z Monachium.

W związku z tym należy koniecznie podać lokalizację w ogłoszeniu o pracę. Jeżeli w swoim ogłoszeniu o pracę nie podali Państwo lokalizacji, to prawdopodobnie Państwa praca nie zostanie nikomu pokazana.

Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej precyzyjna lokalizacja, tym lepiej. Najlepiej byłoby, gdyby podał Pan pełny adres.

Google for Jobs zeigt Stellenanzeigen in der Nähe.
Google for Jobs zeigt Stellenanzeigen in der Nähe.

Jeżeli jednak praca może być wykonywana z Państwa biura domowego, to oczywiście może Pan podać to zamiast konkretnej lokalizacji.

3. jedna lokalizacja na ogłoszenie o pracę

Jak opisano powyżej, uwzględnienie regionalne jest bardzo ważne. Jeżeli Państwa firma ma do obsadzenia stanowiska pracy w wielu miejscach, należy je również zamieścić oddzielnie. Na przykład, jeżeli szukają Państwo "eksperta SEO" w Berlinie i Düsseldorfie, to zaleca się, aby ogłoszenie o pracę zamieścić raz z lokalizacją "Berlin" i raz z lokalizacją "Düsseldorf" - nawet jeżeli wszystkie inne treści są identyczne.

4 pensja: przejrzystość się opłaca

Wraz z wprowadzeniem Google for Jobs przez świat kadr przetoczyło się małe oburzenie, ponieważ Google zażądał większej przejrzystości w zakresie wynagrodzeń i wbudował to mocno w nowy portal pracy Google. Tam można bezpośrednio wskazać, jak wysokie wynagrodzenie jest oczekiwane na ogłoszonym stanowisku. To, co w innych krajach jest zupełnie normalne, w Polska jest raczej tematem tabu. Niemniej jednak, przejrzystość w kwestii wynagrodzeń może się opłacić.

Jeżeli podczas zamieszczania ogłoszenia o pracę w Google podadzą Państwo wynagrodzenie, będzie ono wyświetlane bezpośrednio w widoku listy oraz w widoku szczegółowym oferty pracy. Z jednej strony jest to interesujące dla wnioskodawców, a z drugiej strony jest to honorowane przez algorytm Google.

5 Formatowanie opisu stanowiska pracy

Po tym, jak w poprzednich poradach zwrócono uwagę przede wszystkim na optymalizację Google SEO w celu poprawy rankingu, teraz chodzi o to, aby ogłoszenie o pracę było interesujące dla kandydatów.

Trzeba przyznać, że możliwości projektowania ogłoszeń o pracę są w Google for Jobs raczej ograniczone. Ma to na celu przede wszystkim umożliwienie porównywalności ofert pracy, w której wszystkie oferty pracy są ujednolicone pod względem prezentacji. Jedyne dostępne opcje formatowania to

  • Paragrafy

  • Wyliczenia

U niektórych oferentów ogłoszenia o pracę dla Google for Jobs są generowane i ustawiane automatycznie. W rezultacie oferty pracy często nie są poprawnie sformatowane lub zawierają moduły tekstowe, które w rzeczywistości nie należą do ogłoszenia o pracę.

Dlatego też powinni Państwo wykorzystać nieliczne dostępne środki, aby Państwa ogłoszenie o pracę było czytelne i przejrzyste dla zainteresowanych.

6. wszystkie ważne informacje znajdują się w opisie stanowiska pracy

Portal pracy Google już teraz pokazuje wiele informacji osobom poszukującym pracy, bez konieczności opuszczania strony internetowej. Istnieje wprawdzie możliwość poprzez kliknięcie na "Złóż wniosek": …” w celu przekierowania na oryginalną stronę internetową, ale w rzeczywistości dzieje się to tylko wtedy, gdy kandydat zdecydował się aplikować na dane stanowisko, a nie przeglądać więcej informacji na jego temat.

Dlatego bardzo ważne jest, aby w opisie stanowiska pracy zawrzeć wszystkie istotne informacje. Są to:

  • Krótka informacja o firmie

  • Opis zadań

  • Wymagania wobec wnioskodawcy

  • Korzyści

  • Osoba kontaktowa z adresem e-mail i numerem telefonu

7. integracja logo

W Google for Jobs można zamieścić obraz tylko w formie logo. Jest to widoczne zarówno w widoku listy, jak i w widoku szczegółów.

Optymalny format logo jest kwadratowy. Loga w innych formatach są również wyświetlane, ale w ten sposób marnuje się cenne miejsce, ponieważ logo jest po prostu pomniejszane, aż zmieści się w przewidzianej kwadratowej przestrzeni.

Ponieważ loga na Google Job Board są i tak wyświetlane tylko w bardzo małych rozmiarach (56 pikseli x 56 pikseli w widoku listy i 40 pikseli x 40 pikseli w widoku szczegółów), powinni Państwo w miarę możliwości wykorzystać cenne miejsce na zoptymalizowane logo. W przypadku bardzo drobnych i szczegółowych logotypów zaleca się stosowanie uproszczonej formy logo. Na przykład, można tutaj wykorzystać logo, które jest również używane jako favicon na stronie internetowej.

Bei Google for Jobs kann ein individuelles Logo hinterlegt werden. Aufgrund der geringen Größe empfiehlt es sich beispielsweise das Favicon zu verwenden.
Bei Google for Jobs kann ein individuelles Logo hinterlegt werden. Aufgrund der geringen Größe empfiehlt es sich beispielsweise das Favicon zu verwenden.

Jeśli nie ma zapisanego logo, to automatycznie generowany jest placeholder, który składa się z losowego koloru tła i pierwszej litery firmy.

Wniosek: Zoptymalizować Państwa ofertę pracy dla Google for Jobs

Aby zoptymalizować ofertę pracy dla Google for Jobs, należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy, ponieważ trzeba zoptymalizować ją zarówno dla algorytmu Google, jak i dla osób poszukujących pracy. W tym celu przygotowaliśmy przykład optymalnego ogłoszenia o pracę.

Jednak to, co łączy wszystkie podejścia do optymalizacji, to fakt, że muszą Państwo mieć pełną kontrolę nad ogłoszeniami o pracę w Google for Jobs, aby w ogóle móc dokonać optymalizacji.

Właśnie to oferuje SEO for Jobs ze swoim intuicyjnym interfejsem użytkownika. Proszę spróbować bezpośrednio i uzyskać pełną kontrolę nad Państwa ogłoszeniami w Google for Jobs.

Autor: Zespół redakcyjny SEO for Jobs
Opublikowany na 17.02.2020
Aktualizowane na 06.07.2021
Inne artykuły ...
Czy chcą Państwo wypróbować Google for Jobs? Proszę założyć teraz bezpłatne konto.

Konsultacja bez zobowiązań

Chętnie służymy Państwu radą i pomocą, aby zamieścić Państwa ogłoszenia o pracę w Google for Jobs i w pełni wykorzystać ich potencjał.

Patrick Schmidt
Google Jobs Expert
Proszę skorzystać z niezobowiązującej porady już teraz. Chętnie też do Państwa oddzwonimy - wystarczy napisać do nas krótką wiadomość.
Żądanie oddzwonienia
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

To zadziałało

Odezwiemy się do Państwa nie później niż na adres . Jeśli jest to pilne, można się z nami skontaktować pod adresem +1 (805) 3247981 osiągalny.

Proszę się bezpłatnie zarejestrować

Proszę założyć teraz bezpłatne konto i stworzyć swoje pierwsze ogłoszenie o pracę bez zobowiązań.

Patrick Schmidt
Google Jobs Expert
Proszę skorzystać z niezobowiązującej konsultacji już teraz.
Proszę się bezpłatnie zarejestrować
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

Kontrola bezpłatna

Proszę sprawdzić w ciągu kilku sekund, czy Państwa ogłoszenia o pracę są gotowe dla Google for Jobs.

Gratulacje. Już teraz są Państwo doskonale przygotowani do Google for Jobs.
Sprawdź teraz
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

Wynik testu

Podgląd jest załadowany ...
Pokaż wynik
Dostępność
Dobry początek. Państwa ogłoszenie o pracę jest łatwo dostępne z czasem ładowania sek.
Dostępność
Proszę sprawdzić link , ponieważ nie jest on dostępny.
Treść czytelna
Fundament został stworzony. Treść ogłoszenia o pracę można odczytać maszynowo.
Treść czytelna
Niestety, ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy treść jest czytelna.
Gotowi na Google for Jobs
Gratulacje - dane schematu ogłoszenia o pracę są dostępne. Dzięki temu Google for Jobs może zamieścić ogłoszenie o pracę.
Gotowi na Google for Jobs
Państwa ogłoszenie o pracę nie jest jeszcze gotowe na Google for Jobs. Przygotuj się teraz
Gotowi na Google for Jobs
Ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy istnieją pasujące dane schematu.
Osoby poszukujące pracy do dyspozycji
Dobry początek. Ogłoszenia o pracę dla "" są aktywnie wyszukiwane przez zainteresowanych w Google for Jobs.
Możliwa publikacja
W dziale "" mogą Państwo publikować ogłoszenia o pracę.
Zarejestruj się teraz
Proszę teraz założyć konto i otrzymać 10% zniżki na wszystkie pakiety. W ten sposób mogą Państwo w pełni wykorzystać potencjał Google for Jobs.
' back
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.
Bezpłatny profil pracodawcy
Proszę teraz bez zobowiązań i bezpłat nie założyć swój profil pracodawcy.
Dalej ...