7 wskazówek, jak zoptymalizować Państwa ogłoszenie o pracę w Google for Jobs

Czy Państwa ogłoszenia o pracę znajdują się już w Google for Jobs? Gratulacje, już pokonali Państwo pierwszą przeszkodę.

Jednak to jest dopiero początek. Podobnie jak w przypadku optymalizacji dla normalnego wyszukiwania Google, istnieje wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, aby Państwa ogłoszenie o pracę zostało znalezione optymalnie i znalazło się na czołowych pozycjach. Proszę zoptymalizować swoje ogłoszenie o pracę za pomocą następujących wskazówek.

Jeżeli Państwa ogłoszenia o pracę nie znajdują się jeszcze na liście, Dlaczego nie zamieścić Państwa pierwszego ogłoszenia o pracę już teraz?.

1. proszę nie eksperymentować z nazwą stanowiska pracy

Nazwa stanowiska jest punktem wejścia do Państwa ogłoszenia o pracę. Każdy, kto zna się już trochę na optymalizacji Google wie, jak ważny jest główny nagłówek dla treści. Podobnie jest z ogłoszeniami o pracę w Google for Jobs. Tytuł ogłoszenia o pracę jest najważniejszym kryterium przy wyszukiwaniu.

Zaleca się tytułowanie stanowisk pracy w branżowym żargonie. Proszę sobie wyobrazić, czego szukałby potencjalny wnioskodawca. Jest więc całkowicie uprawnione, aby nazywać tę pracę "MFA Zahnarztpraxis", nawet jeśli nie każdy wie, co to jest MFA. Proszę się jednak upewnić, że ludzie, dla których reklama jest istotna, wiedzą, o czym ona jest. Przy formułowaniu nazwy stanowiska należy wziąć pod uwagę również inne ważne czynniki. Na przykład długość tytułu i sposób postępowania z neutralnym oznaczeniem płci. Sensowniej jest nie umieszczać neutralności płciowej bezpośrednio w nazwie stanowiska, ponieważ Google nie weźmie tego pod uwagę przy ustalaniu rankingu Państwa ogłoszenia. Oczywiście, jest niesłychanie ważne, aby w ogłoszeniu o pracę odnieść się do równości wszystkich płci, ale powinno to nastąpić raczej na początku opisu. Tam może Pan np. przy ponownym wymienianiu nazwy stanowiska dodać skrót m/f/d, aby podkreślić neutralność płci.

Tutaj wymieniliśmy kilka przykładów, czego powinni Państwo unikać w tytułach swoich ogłoszeń o pracę:

1. POSZUKIWANY! MFA (m/k/d) w świetnej i przyjaznej rodzinie praktyce stomatologicznej

2. MFA dla gabinetu stomatologicznego w Wedel koło Hamburga

3. MFA dla praktyki stomatologicznej z wynagrodzeniem 50.000€.

Optymalne sformułowanie dla tej pracy byłoby po prostu krótkie i słodkie: MFA Zahnarztpraxis. To służy tylko temu, aby Państwa praca mogła być dobrze znaleziona przez Google i w ten sposób ukazała się wielu kandydatom. Wszystkie inne informacje mogą być następnie szczegółowo przedstawione w opisie.

Na klasycznych portalach pracy, takich jak Xing czy Stepstone, ludzie często próbują zdobyć punkty poprzez kreatywność i w ten sposób wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli są Państwo właścicielami kawiarni i potrzebują więcej pomocy przy ladzie, proszę opisać tę pracę jako "barista" zamiast "miłośnik kawy".

W Google for Jobs mechanizmy rankingowe działają jednak inaczej niż w Indeed and Co. Tam z reguły można kupić pozycjonowanie ofert pracy. W Google (jeszcze) trzeba na nią zapracować poprzez dobrą treść. Dlatego też wskazane jest, aby w nazwie stanowiska użyć konkretnej nazwy stanowiska, aby ogłoszenie mogło być łatwo znalezione przez Google.

Tytuł powinien mieć długość 35-50 znaków.

✓ Proszę nie uwzględniać neutralności płci w tytule

✓ Więcej wskazówek, jak najlepiej sformułować swoją nazwę stanowiska, znajdą Państwo w naszym narzędziu.

2. myśleć regionalnie

Być może zauważyli już Państwo, że Google faworyzuje oferty pracy w Państwa okolicy. Na przykład, jeżeli wyszukają Państwo w Google "project management job", zostaną Państwu pokazane przede wszystkim oferty pracy w Państwa okolicy. Google rozpoznaje, od czego osoby poszukujące pracy rozpoczynają swoje poszukiwania. Potencjalnym kandydatom z Hamburga będą pokazywane inne oferty pracy niż osobom poszukującym pracy z Monachium.

W związku z tym należy koniecznie podać lokalizację w ogłoszeniu o pracę. Jeżeli w swoim ogłoszeniu o pracę nie podali Państwo lokalizacji, to prawdopodobnie Państwa praca nie zostanie nikomu pokazana.

Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej precyzyjnie poda Pan lokalizację, tym lepiej. Najlepiej byłoby, gdyby podali Państwo kompletny adres.

Google for Jobs pokazuje ogłoszenia o pracę w okolicy.
Google for Jobs pokazuje ogłoszenia o pracę w okolicy.

Jeżeli jednak praca, którą chcą Państwo obsadzić, może być zarządzana również z Państwa domowego biura, mogą Państwo oczywiście podać to zamiast konkretnej lokalizacji.

3. Jedna lokalizacja na jedno ogłoszenie o pracę

Jak opisano powyżej, uwzględnienie regionu jest bardzo ważne. Jeżeli Państwa firma ma do obsadzenia stanowiska pracy w więcej niż jednej lokalizacji, należy je również zamieścić oddzielnie. Na przykład, jeżeli szukają Państwo "eksperta SEO" w Berlinie i Düsseldorfie, to zaleca się, aby ogłoszenie o pracę zamieścić raz z lokalizacją "Berlin" i raz z lokalizacją "Düsseldorf" - nawet jeżeli wszystkie inne treści są identyczne.

4. Wynagrodzenie: Przejrzystość się opłaca

Gdy wprowadzono Google for Jobs, przez świat HR przetoczyła się mała awantura, ponieważ Google zażądał większej przejrzystości w zakresie wynagrodzeń i wbudował to mocno w nowy portal pracy Google. Tam można bezpośrednio wskazać, jakiego wynagrodzenia można się spodziewać na ogłoszonym stanowisku. To, co w innych krajach jest zupełnie normalne, w Polska jest raczej tematem tabu. Niemniej jednak, może się opłacać być transparentnym w kwestii wynagrodzeń.

Jeśli podadzą Państwo wynagrodzenie podczas zamieszczania ogłoszenia o pracę w Google, będzie ono wyświetlane bezpośrednio w widoku listy oraz w widoku szczegółowym oferty pracy. Z jednej strony jest to interesujące dla kandydatów, a z drugiej strony jest to również premiowane przez algorytm Google.

5. Formatowanie opisu stanowiska

Po tym, jak w poprzednich wskazówkach zwrócono uwagę przede wszystkim na optymalizację Google SEO w celu poprawy rankingu, teraz chodzi o to, aby ogłoszenie o pracę było interesujące dla kandydatów.

Przyznać trzeba, że możliwości formułowania ogłoszeń o pracę są w Google for Jobs raczej ograniczone. Ma to na celu przede wszystkim umożliwienie porównywalności ofert pracy poprzez ujednolicenie prezentacji wszystkich ofert pracy. Jedyne dostępne opcje formatowania to:

  • paragrafy

  • wyliczenia

Niektórzy dostawcy automatycznie generują i zamieszczają ogłoszenia o pracę dla Google for Jobs. Z tego powodu oferty pracy są często źle sformatowane lub zawierają moduły tekstowe, które w rzeczywistości nie należą do ogłoszenia o pracę.

Dlatego powinni Państwo wykorzystać nieliczne dostępne środki, aby Państwa ogłoszenie o pracę było czytelne i przejrzyste dla zainteresowanych.

6. Wszystkie ważne informacje znajdują się w opisie oferty pracy

Portal pracy Google już teraz wyświetla wiele informacji dla poszukujących pracy bez konieczności opuszczania strony internetowej. Istnieje wprawdzie możliwość poprzez kliknięcie na "Złóż wniosek": ..." ale w rzeczywistości dzieje się to tylko wtedy, gdy kandydat zdecydował się aplikować na dane stanowisko, a nie przeglądać więcej informacji na jego temat.

Dlatego tak ważne jest, aby w opisie stanowiska pracy zawrzeć wszystkie istotne informacje. Należą do nich:

  • Krótka informacja o firmie

  • Opis zadań

  • Wymagania wobec kandydata

  • Korzyści

  • Osoba kontaktowa z adresem e-mail i numerem telefonu

7. Integracja logo

Jedynym sposobem na integrację wizerunku w Google for Jobs jest forma logo. Jest to widoczne zarówno w widoku listy, jak i w widoku szczegółów.

Optymalnym formatem logo jest kwadrat. Loga w innych formatach są również wyświetlane, ale w ten sposób marnuje się cenne miejsce, ponieważ logo jest po prostu pomniejszane, aż zmieści się w kwadratowej przestrzeni.

Ponieważ loga na Google Job Board są i tak wyświetlane w bardzo małych rozmiarach (56 pikseli x 56 pikseli w widoku listy i 40 pikseli x 40 pikseli w widoku szczegółów), powinni Państwo optymalnie wykorzystać cenne miejsce za pomocą zoptymalizowanego logo. W przypadku bardzo drobnych i szczegółowych logotypów zaleca się stosowanie uproszczonej formy logo. Przykładowo można tutaj wykorzystać logo, które na stronie internetowej jest również używane jako favicon.

Indywidualne logo można zapisać w Google for Jobs. Ze względu na mały rozmiar, zaleca się stosowanie favicon, na przykład.
Indywidualne logo można zapisać w Google for Jobs. Ze względu na mały rozmiar, zaleca się stosowanie favicon, na przykład.

Jeżeli nie ma zapisanego logo, to automatycznie generowany jest placeholder, który składa się z losowego koloru tła i pierwszej litery firmy.

Podsumowanie: Optymalizacja oferty pracy dla Google for Jobs

Aby zoptymalizować ofertę pracy dla Google for Jobs, należy wziąć pod uwagę wiele kwestii, ponieważ optymalizacja musi być przeprowadzona zarówno dla algorytmu Google, jak i dla osób poszukujących pracy. W tym celu przygotowaliśmy Próbka optymalnego ogłoszenia o pracę.

Wszystkie podejścia do optymalizacji mają jednak tę wspólną cechę, że aby w ogóle móc dokonywać optymalizacji, muszą Państwo mieć pełną kontrolę nad ogłoszeniami o pracę w Google for Jobs.

To właśnie oferuje SEO for Jobs ze swoim intuicyjnym interfejsem użytkownika. Wypróbuj od razu i zyskaj pełną kontrolę nad swoimi wpisami w Google for Jobs.

>.
Autor: Zespół redakcyjny SEO for Jobs
Opublikowany na 17.02.2020
Aktualizowane na 06.08.2021
Inne artykuły ...
Czy chcą Państwo wypróbować Google for Jobs? Proszę założyć teraz bezpłatne konto.

Konsultacja bez zobowiązań

Chętnie służymy Państwu radą i pomocą, aby zamieścić Państwa ogłoszenia o pracę w Google for Jobs i w pełni wykorzystać ich potencjał.

Julia Weber
Google Jobs Expert
Proszę skorzystać z niezobowiązującej porady już teraz. Chętnie też do Państwa oddzwonimy - wystarczy napisać do nas krótką wiadomość.
Żądanie oddzwonienia
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

To zadziałało

Odezwiemy się do Państwa nie później niż na adres . Jeśli jest to pilne, można się z nami skontaktować pod adresem +1 (805) 324-7981 osiągalny.

Proszę się bezpłatnie zarejestrować

Proszę założyć teraz bezpłatne konto i stworzyć swoje pierwsze ogłoszenie o pracę bez zobowiązań.

Julia Weber
Google Jobs Expert
Proszę skorzystać z niezobowiązującej konsultacji już teraz.
Proszę się bezpłatnie zarejestrować
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

Kontrola bezpłatna

Proszę sprawdzić w ciągu kilku sekund, czy Państwa ogłoszenia o pracę są gotowe dla Google for Jobs.

Gratulacje. Już teraz są Państwo doskonale przygotowani do Google for Jobs.
Sprawdź teraz
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.

Wynik testu

Podgląd jest załadowany ...
Pokaż wynik
Dostępność
Dobry początek. Państwa ogłoszenie o pracę jest łatwo dostępne z czasem ładowania sek.
Dostępność
Proszę sprawdzić link , ponieważ nie jest on dostępny.
Treść czytelna
Fundament został stworzony. Treść ogłoszenia o pracę można odczytać maszynowo.
Treść czytelna
Niestety, ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy treść jest czytelna.
Gotowi na Google for Jobs
Gratulacje - dane schematu ogłoszenia o pracę są dostępne. Dzięki temu Google for Jobs może zamieścić ogłoszenie o pracę.
Gotowi na Google for Jobs
Państwa ogłoszenie o pracę nie jest jeszcze gotowe na Google for Jobs. Przygotuj się teraz
Gotowi na Google for Jobs
Ponieważ link nie jest dostępny, nie mogliśmy sprawdzić, czy istnieją pasujące dane schematu.
Osoby poszukujące pracy do dyspozycji
Dobry początek. Ogłoszenia o pracę dla "" są aktywnie wyszukiwane przez zainteresowanych w Google for Jobs.
Możliwa publikacja
W dziale "" mogą Państwo publikować ogłoszenia o pracę.
Zarejestruj się teraz
Proszę teraz założyć konto i otrzymać 10% zniżki na wszystkie pakiety. W ten sposób mogą Państwo w pełni wykorzystać potencjał Google for Jobs.
' back
Wszystkie dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej.
Bezpłatny profil pracodawcy
Proszę teraz bez zobowiązań i bezpłat nie założyć swój profil pracodawcy.
Dalej ...